Projektazonosító: GINOP_PLUSZ-2.1.3-24-2024-00394
Támogatás összege: 49 992 984 Ft
Támogatás intenzitása: 70%
Projekt címe: A SZERIP Zrt. innovatív fejlesztése
A projekt bemutatása
A cégünk 1990-ben alakult meg és fokozatosan fejlődött az évek alatt, 2021-ben kft-ből zrt-évé alakultunk, éves árbevételünk mára 2,5-3 milliárd forint között alakul. Telephelyünk Debrecenben, a Balmazújvárosi úti ipari övezetben, egy 20.000 m2 ingatlanon található.
Az épület állomány összetétele az alábbi: iroda, szociális épület: 560 m2, műhely: 1700 m2 és raktár: 1100 m2. A cégünk létszáma: 50-52 fő között alakul, munkavállalóink között megtalálható csőszerelő szakmunkás, minősített hegesztő, klímaszerelő, lakatos, esztergályos, gépész és elektrotechnikus, épületgépész, mérnökök és energetikai szakmérnök. A szerelőinket rendszeresen továbbképezzük, fejlesztjük a tudásukat. Cégünkben ISO szabványok szerint végezzük a munkát. Üzletpolitikánk az alábbi: magas műszaki színvonalú és minőségű, határidőre történő hibátlan teljesítés, a megrendelői igények rugalmas kielégítése mellett.
Alaptevékenységünk a következő: Kivitelezés, Épületgépészet, Karbantartás, üzemeltetés, Gyártás, Tervezés. A piacon néhány kisebb és több nagyobb versenytárs működik, amely fokozott versenyt eredményez. Ez a verseny arra késztette vállalkozásunkat, hogy egy meglévő üzletágunkat tökéletesítsük, ezzel fejlesszük szolgáltatásunk minőségét, tovább az eszközállományunkat bővítjük, a vállalatirányítási rendszerünket továbbfejlesztjük. Ezen célkitűzéseknek úgy felelünk meg, hogy a gyártási/termelési folyamatainkat, valamint a logisztikai folyamatainkat egy egységes innovációs gondolkodás és ERP rendszer keretei között megújítjuk és így fejlesztjük vállalkozásunk üzleti folyamatait és növeljük versenyképességét. Egy modern vállalatirányítási rendszer továbbfejlesztése számos előnnyel jár, amelyek hozzájárulnak a hatékonyság növeléséhez és a szolgáltatások minőségének javításához. A célpiacunk magába foglalja mikro- kis- és középvállalkozásokat, akik rendszeres acél, fémszerkezetgyártás, karbantartás, kivitelezési munkákkal látnak el. De követve a Kelet-Magyarországon megjelenő piaci trendet, ki kívánjuk szélesíteni és modernizálni a megjelenő multinacionális cégeket kiszolgálva a fémláda gyártási, javítási üzletágunkat.
Ennek két folyamatát is innoválni kívánjuk jelen projekt keretében: – az egyik a gyártási/termelési folyamat maga, – a másik pedig a logisztikai folyamat. A piaci versenyben való érvényesüléshez gyártási, termelési folyamataink, technológiánk innoválása, fejlesztése, (egy konvejor pálya beszerzése, elektromos villástargonca), továbbá az ehhez kapcsolódó logisztikai folyamat innoválása, illetve vállalatirányítási rendszer továbbfejlesztése is része projektünknek. Logisztika folyamatinnoválás: A projekt célja egy innovatív, hatékonyabb logisztikai folyamatmodell bevezetése, amely az automatizálás, valós idejű nyomon követés és folyamatoptimalizálás révén a cég teljes logisztikai láncát modernizálja. A vállalkozás jelentős mértékben javított üzleti folyamatainak bevezetéséhez és az innovatív működés biztosításához több irányú fejlesztésre, beruházásra és a humánerőforrás bővítésére lesz szükség. A tárgyi eszközállomány fejlesztése kiemelten fontos. A jelenlegi berendezéseket szükséges fejleszteni, illetve olyan új technológiai eszközökkel bővíteni, amelyek hozzájárulnak a munkafolyamatok hatékonyságának növeléséhez és a korszerű iparági elvárások teljesítéséhez, automatizáláshoz, tehát szükséges a gyártás, termelés innoválása, mely az alábbiak szerint működik, fémláda javítása a jelenlegi folyamatokban: Egy anyagmozgató gép felrakja az érintett ládát az asztalra, ahol eldöntésre kerül, hogy a láda selejt vagy javítható, ha selejt, akkor a láda a raktárba kerül, ha javítható, átkerül egy másik állomásra. Egy másik állomáson megtörténik a láda javítása, hegesztése, festése, minősítése. A gyártás folyamata monitorozásra kerül. Innovatív megoldás jelen projekt keretében: Konvejor pálya és ERP rendszer beszerzésével a fenti munkafolyamat tekintetében nagy mértékben csökken minden állomáson az egy ládára eső töltött idő. Ezen rendszerrel automatizáltan működik a folyamat, élő munkaerő csökkentésével, akár kiváltásával jár.
Összegezve, projektünk fejlesztése az alábbi tevékenységeket tartalmazza: gyártási/termelési folyamatinnováció, amelynek a gerincét a Pickback üzleti felhőszolgáltatás beszerzése (szoftver) jelenti, logisztika folyamatinnováció, amely a digitalizált, automatizált folyamat innoválását jelenti, logisztika innovációs tanácsadás a projekt előkészítéséhez és megvalósításához kapcsolódóan, gyártási/termelési innovációs tanácsadás a projekt előkészítéséhez és megvalósításhoz kapcsolódóan, a gyártási/termelési folyamatinnovációhoz kapcsolódóan 1 db görgős szállítópályarendszer és 1 db elektromos villástargonca, 1 fő női innovátor foglalkoztatása, a gyártási/termelési folyamatinnovációhoz kapcsolódóan 1 fő munkavállaló foglalkoztatása, logisztika folyamatinnovációhoz kapcsolódóan 1 fő munkavállaló foglalkoztatása.
A projekt megvalósítása nagy mértékű fejlesztést jelent a vállalkozás életében, hiszen technológiájában innoválódni tud a SZERIP Zrt. A pályázat megvalósításával a cég versenyképessége jelentősen növekedni fog, mely hozzájárul a foglalkoztatottság növeléséhez.
A projekt 2026. április 30. napján fejeződhet be.